12/A Pályázaton nyerte el finnországi turisztikai újságírók – 10 fő – négynapos, budapesti elszállásolású study tourjának rendezési jogát. A study tour egybeesik a Forma-1 idejével, célja finn turisták figyelmének felhívása a Forma-1-en kívüli lehetőségekre, itt-tartózkodásuk meghosszabbítására. A program tartalmaz budapesti városnézést parlamenti koncerttel, etyeki pincelátogatást borkóstolóval, lajosmizsei pusztaprogramot ebéddel, Forma I-en való látogatást, villámlátogatást az Aquarénában és szakmai programot is: az egyik hazai turisztikai lap szerkesztőségében látogatást és margitszigeti kora reggeli kocogást hazai turisztikai újságírókkal közösen. Milyen célt szolgálnak és minek eszközei a study tourok? Miben áll a study tour és az incentív túra különbözősége és hasonlósága? Ismertesse a Forma-1-en való látogatás és a hazai turisztikai újságírókkal közös margitszigeti kora reggeli kocogás szervezési folyamatát; írjon megrendelőlevelet Lajosmizsére, a Gerébi Kúriába; állítson össze a study tour résztvevőinek ajándékcsomagot, és indokolja meg annak tartalmát!
Információtartalom vázlata
– Study tour mint marketing mix elem
– Study tour – incentív túra különbözősége és hasonlósága
– Forma-1-en való látogatás szervezési folyamata
– Kora reggeli kocogás szervezési folyamata
– Megrendelőlevél Lajosmizsére, a Gerébi kúriába
– Ajándékcsomag összeállítása tartalomindoklással
A study tour mint marketing-mix elem:
A „promotion” része.
Promotion (reklámozás): Az a kommunikációs rendszer, amin keresztül a termék bekerül a köztudatba, ami ismerteti annak jellemzőit, előnyeit és hogy hol lehet megvásárolni.
A study tour az értékesítés ösztönzés eszköze. Célja, hogy népszerűsítsük az országot, egy-egy régiót. Lehetséges vevőink összehasonlíthatják a személyes tapasztalataikat az internetről, a prospektusokból szerzett információkkal.
Study tour – incentív túra különbözősége és hasonlósága
Study tour: valamely szerv megbízásából szervezik, általában azonos körű vagy foglalkozású résztvevőkkel. Marketing eszköz.
Incentive turizmus: A munkáltató cég, vállalat a dolgozói számára a minél jobb teljesítmény, a kitűzött cél érdekében jutalomként különleges utazást ígér, amiben másként nem részesülhetnének.
Hasonlóságok:
· Magas színvonalú szolgáltatások nyújtása
· VIP bánásmód
· Egyedi szolgáltatásokat nyújtunk és különlegességeket mutatunk meg a programok során
Különbségek:
Incentive tour:
· A résztvevők valamilyen feladat teljesítése után kapják meg „jutalom” útjukat.
· Van megrendelő, ő állja a költségeket.
Study tour:
· Az üzletkötés reményében hívtuk meg vendégeinket.
· Mi hívjuk meg őket, mi álljuk a költségeket.
Forma-1-en való látogatás szervezési folyamata
· Szervezőkkel fel kell venni a kapcsolatot.
· Ajánlatkérés (megfelelő, jó helyeket tudnak-e ajánlani)
· Megrendelés (ha jó helyeket ajánlottak)
· Idegenvezető
· Busz
· Előkalkuláció készítése
· Lebonyolítás
· Visszavisszük a vendégeket a szállodába.
Kora reggeli kocogás szervezési folyamata
· Busz, idegenvezető vagy hostess biztosítása
· Utazás a Margitszigetre busszal
· Víz, esetleg falatkák biztosítása
· Transzfer
· Fontos, hogy a magyar újságírók jelen legyenek.
Ajándékcsomag összeállítása tartalomindoklással
Hungaricumok:
· Paprika
· Budapest album
· Szamos marcipán
· Kis üveges Unicum
· Díszdobozos Gerbeaud bonbonok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése