2011. június 14., kedd

Rendezvényszervezés 12.tétel

12/A Pályázaton nyerte el finnországi turisztikai újságírók – 10 fő – négynapos, budapesti elszállásolású study tourjának rendezési jogát. A study tour egybeesik a Forma-1 idejével, célja finn turisták figyelmének felhívása a Forma-1-en kívüli lehetőségekre, itt-tartózkodásuk meghosszabbítására. A program tartalmaz budapesti városnézést parlamenti koncerttel, etyeki pincelátogatást borkóstolóval, lajosmizsei pusztaprogramot ebéddel, Forma I-en való látogatást, villámlátogatást az Aquarénában és szakmai programot is: az egyik hazai turisztikai lap szerkesztőségében látogatást és margitszigeti kora reggeli kocogást hazai turisztikai újságírókkal közösen. Milyen célt szolgálnak és minek eszközei a study tourok? Miben áll a study tour és az incentív túra különbözősége és hasonlósága? Ismertesse a Forma-1-en való látogatás és a hazai turisztikai újságírókkal közös margitszigeti kora reggeli kocogás szervezési folyamatát; írjon megrendelőlevelet Lajosmizsére, a Gerébi Kúriába; állítson össze a study tour résztvevőinek ajándékcsomagot, és indokolja meg annak tartalmát!

Információtartalom vázlata

                 Study tour mint marketing mix elem
                 Study tour – incentív túra különbözősége és hasonlósága
                 Forma-1-en való látogatás szervezési folyamata
                 Kora reggeli kocogás szervezési folyamata
                 Megrendelőlevél Lajosmizsére, a Gerébi kúriába
                 Ajándékcsomag összeállítása tartalomindoklással

_____________________________________________________________________________
A study tour mint marketing-mix elem:
A „promotion” része.
Promotion (reklámozás): Az a kommunikációs rendszer, amin keresztül a termék bekerül a köztudatba, ami ismerteti annak jellemzőit, előnyeit és hogy hol lehet megvásárolni.
A study tour az értékesítés ösztönzés eszköze. Célja, hogy népszerűsítsük az országot, egy-egy régiót. Lehetséges vevőink összehasonlíthatják a személyes tapasztalataikat az internetről, a prospektusokból szerzett információkkal.

Study tour – incentív túra különbözősége és hasonlósága
Study tour: valamely szerv megbízásából szervezik, általában azonos körű vagy foglalkozású résztvevőkkel. Marketing eszköz.
Incentive turizmus: A munkáltató cég, vállalat a dolgozói számára a minél jobb teljesítmény, a kitűzött cél érdekében jutalomként különleges utazást ígér, amiben másként nem részesülhetnének.
Hasonlóságok:
·        Magas színvonalú szolgáltatások nyújtása
·        VIP bánásmód
·        Egyedi szolgáltatásokat nyújtunk és különlegességeket mutatunk meg a programok során

Különbségek:
Incentive tour:
·        A résztvevők valamilyen feladat teljesítése után kapják meg „jutalom” útjukat.
·        Van megrendelő, ő állja a költségeket.
Study tour:
·        Az üzletkötés reményében hívtuk meg vendégeinket.
·        Mi hívjuk meg őket, mi álljuk a költségeket.
Forma-1-en való látogatás szervezési folyamata
·        Szervezőkkel fel kell venni a kapcsolatot.
·        Ajánlatkérés (megfelelő, jó helyeket tudnak-e ajánlani)
·        Megrendelés (ha jó helyeket ajánlottak)
·        Idegenvezető
·        Busz
·        Előkalkuláció készítése
·        Lebonyolítás
·        Visszavisszük a vendégeket a szállodába.

Kora reggeli kocogás szervezési folyamata
·        Busz, idegenvezető vagy hostess biztosítása
·        Utazás a Margitszigetre busszal
·        Víz, esetleg falatkák biztosítása
·        Transzfer
·        Fontos, hogy a magyar újságírók jelen legyenek.

Ajándékcsomag összeállítása tartalomindoklással
Hungaricumok:
·        Paprika
·        Budapest album
·        Szamos marcipán
·        Kis üveges Unicum
·        Díszdobozos Gerbeaud bonbonok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése