A rendkívüli eseményeket mindenképpen egy vagy több hivatalos szervezet bevonásával kell megoldani, pl. ha az utazási irodában reklamál egy utas, mert nem olyan ellátást kapott a szállodában, amilyet kifizetett, akkor panaszt tehet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál; vagy az is előfordulhat, hogy az utas rosszul lesz valamilyen ételtől, amelyet a szálloda éttermében evett® ez esetben panaszt tehet az ÁNTSZ-nél. Minden vitás esetről jegyzőkönyvet kell felvenni, a jegyzőkönyvnek minden esetben a valós törvényeket kell tartalmaznia, illetve pontosnak kell lennie (idő tekintetében). A jegyzőkönyv a törvény előtt bizonyító okirat, bírósági vagy egyéb hivatalos eljárások jogi alapjául is szolgálhat.
Felügyeleti szervek:
- Területileg illetékes önkormányzat jegyzője
- ÁNTSZ
- APEH
- Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
- Gazdasági Versenyhivatal
- Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) - utazási irodák esetén
- Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) - pénzváltás esetén
Fellép a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal szemben, ha az a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas. Tájékoztat hasznos tudnivalókról.
Bármilyen észrevételt, javaslatot, panaszt bele lehet írni.
Bejegyzések utóélete:
A törvény előírja a kereskedőknek és szolgáltatóknak, hogy a Vásárlók Könyvében rögzített panaszt, észrevételt azonnal ki kell vizsgálni és erről harminc napon belül, írásban kell értesíteni a vásárlót.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése