10/A Hivatalos események és társasági összejövetelek szervezésével és bonyolításával foglalkozó rendezvényszervező iroda forgalomélénkítés céljából széleskörű marketing-tevékenységet tervez nyomtatott formában, személyes kapcsolatteremtéssel, és audio-vizuális eszközökkel. Mit értünk marketing és mit PR alatt? Milyen PR eszközöket javasolna forgalomélénkítésre a rendezvényszervezőnek marketing-ismeretei birtokában? Indokolja meg javaslatait! Személyes kapcsolatteremtő kommunikációját milyen viselkedés jellemezné? Milyen szerepe van a hazai és nemzetközi turisztikai kiállításoknak, valamint szakmai kiadványoknak a rendezvényszervezői munkában? Soroljon fel bel- és külföldi szakmai kiállításokat és vásárokat, hazai szakmai kiadványokat, és ismertesse megjelenésük gyakoriságát, jelentőségüket! Beszéljen a marketingkommunikáció és a viselkedéskultúra összefüggéséről!
Információtartalom vázlata
– Marketing fogalma
– PR fogalma, eszközei
– Hazai és nemzetközi turisztikai kiállítások és vásárok megnevezése. Gyakoriságuk, jelentőségük
– Hazai szakmai kiadványok megnevezése. Jelentőségük, megjelenésük gyakorisága
– Marketing kommunikáció és viselkedéskultúra összefüggése
Marketing fogalma:
Szűkebb értelemben a marketinget vállalati tevékenységként határozzuk meg, olyan eszköz és tevékenység rendszer, amely a vevők igényeinek kielégítése érdekében:
- elemzi a piacot
- meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat
- megismerteti azokat a fogyasztókkal
- kialakítja az árakat
- megszervezi az értékesítést
- az értékesítés növelése érdekében befolyásolja a vásárolókat
Tágabb értelemben a vállalat egészére kiterjedő, a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó filozófia, szemléletmód, melynek alapeszméje a vevőkkel való azonosulás.
Kiterjesztett értelemben minden értékkel rendelkező jószág cseréje az üzleti szférán túl, kiterjed az olyan nem nyereség orientált területekre, mint az oktatás, kultúra, vallás ..
PR: Mindazon eszközök, tevékenységek összessége, amelyek alkalmazása révén a PR alanya megszerezheti egy szűkebb vagy tágabb közönség bizalmát és pozitív imázst alakíthat ki magáról.
Fajtái:
· személyes PR: Alanya mindig egy konkrét személy, akinek gazdasági, politikai vagy más okokból fokozottan szüksége van népszerűségre, a közvélemény támogatására, de legalábbis ismertségre.
· Szervezeti vagy intézményi PR: Alanya valamilyen nem gazdasági célú szervezet.
· Regionális PR: Alanya egy konkrét földrajzi hely.
· Vállalati PR: Alanya valamilyen vállalkozás. Célja a profit növelése.
Vállalati PR két fajtája:
· Belső PR: Célja, hogy kialakítson a cég belső környezetében testületi szellemet, segítse az egységes vállalati arculat, corporate identity (CI) létrehozását, segítse a külső imázs kialakítását.
Eszköztára:
1. Személyes kommunikáción alapuló formális eszközök: személyes megbeszélés, levelezés, telefonbeszélgetés
2. Csoportkommunikáción alapuló nem formalizált eszközök: a kötetlen közös rendezvények, study tour, incentive utak
3. Csoportkommunikáción alapuló eszközök, a belső média: értekezletek, vállalati fórumok, hirdetőtáblák, vállalati újságok, hírlevelek, vállalati honlap
4. Egyéb eszközök: olyan arculati eszközök, amelyek befelé és kifelé egyaránt hatnak.
· Külső PR: Általános célja, hogy kedvező képet alakítson ki a cégről és a termékeit, szolgáltatásait piacképesebbé tegye.
Eszköztára:
1. közterületi eszközök: hirdetőtábla, hirdetőoszlop, plakát, fényreklám, vásárok, kiállítások, sajtó, rádió, televízió, videók
Kiállítások:
· Utazás Kiállítás (március)
· Westend Főszezon Kiállítás (szeptember)
· Business Travel Show (október)
· ITB Berlin
· BIT Milánó
· WTM London
· MITT Moszkva
· FITUR Madrid
· EIBTM Barcelona
· IMEX Frankfurt
· Confex London
· Ferien Bécs
Évente rendezik meg ezeket a kiállításokat.
Jelentőségük: Egy helyen lehet sok információt begyűjteni. Szakma találkozik a szakmával, ill. a leendő vevőkkel.
Kiadványok:
· Turizmus Trend
· Turizmus Panoráma
· TTG
· Turizmus Online
· Turizmus.com
· Esemenymenedzser.hu
· GSZT (gasztronómiai)
· Vendég & Hotel (vendéglátás, szálloda)
Havonta jelennek meg ezek a kiadványok.
Jelentőségük: Szakmai kiadványok. Nem a fogyasztóknak szólnak. Szakmai hírekről, újdonságokról értesülhetünk. Statisztikákat közölnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése