2011. június 14., kedd

Rendezvényszervezés 10.tétel

10/A Hivatalos események és társasági összejövetelek szervezésével és bonyolításával foglalkozó rendezvényszervező iroda forgalomélénkítés céljából széleskörű marketing-tevékenységet tervez nyomtatott formában, személyes kapcsolatteremtéssel, és audio-vizuális eszközökkel. Mit értünk marketing és mit PR alatt? Milyen PR eszközöket javasolna forgalomélénkítésre a rendezvényszervezőnek marketing-ismeretei birtokában? Indokolja meg javaslatait! Személyes kapcsolatteremtő kommunikációját milyen viselkedés jellemezné? Milyen szerepe van a hazai és nemzetközi turisztikai kiállításoknak, valamint szakmai kiadványoknak a rendezvényszervezői munkában? Soroljon fel bel- és külföldi szakmai kiállításokat és vásárokat, hazai szakmai kiadványokat, és ismertesse megjelenésük gyakoriságát, jelentőségüket! Beszéljen a marketingkommunikáció és a viselkedéskultúra összefüggéséről!

Információtartalom vázlata
                    Marketing fogalma
                    PR fogalma, eszközei
                    Hazai és nemzetközi turisztikai kiállítások és vásárok megnevezése. Gyakoriságuk, jelentőségük
                    Hazai szakmai kiadványok megnevezése. Jelentőségük, megjelenésük gyakorisága
                    Marketing kommunikáció és viselkedéskultúra összefüggése

________________________________________________________________________________

Marketing fogalma:

Szűkebb értelemben a marketinget vállalati tevékenységként határozzuk meg, olyan eszköz és tevékenység rendszer, amely a vevők igényeinek kielégítése érdekében:
-       elemzi a piacot
-       meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat
-       megismerteti azokat a fogyasztókkal
-       kialakítja az árakat
-       megszervezi az értékesítést
-       az értékesítés növelése érdekében befolyásolja a vásárolókat

Tágabb értelemben a vállalat egészére kiterjedő, a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó filozófia, szemléletmód, melynek alapeszméje a vevőkkel való azonosulás.

Kiterjesztett értelemben minden értékkel rendelkező jószág cseréje az üzleti szférán túl, kiterjed az olyan nem nyereség orientált területekre, mint az oktatás, kultúra, vallás ..

PR: Mindazon eszközök, tevékenységek összessége, amelyek alkalmazása révén a PR alanya megszerezheti egy szűkebb vagy tágabb közönség bizalmát és pozitív imázst alakíthat ki magáról.
Fajtái:
·        személyes PR: Alanya mindig egy konkrét személy, akinek gazdasági, politikai vagy más okokból fokozottan szüksége van népszerűségre, a közvélemény támogatására, de legalábbis ismertségre.
·        Szervezeti vagy intézményi PR: Alanya valamilyen nem gazdasági célú szervezet.
·        Regionális PR: Alanya egy konkrét földrajzi hely.
·        Vállalati PR: Alanya valamilyen vállalkozás. Célja a profit növelése.

Vállalati PR két fajtája:

·        Belső PR: Célja, hogy kialakítson a cég belső környezetében testületi szellemet, segítse az egységes vállalati arculat, corporate identity (CI) létrehozását, segítse a külső imázs kialakítását.
Eszköztára:
1.      Személyes kommunikáción alapuló formális eszközök: személyes megbeszélés, levelezés, telefonbeszélgetés
2.      Csoportkommunikáción alapuló nem formalizált eszközök: a kötetlen közös rendezvények, study tour, incentive utak
3.      Csoportkommunikáción alapuló eszközök, a belső média: értekezletek, vállalati fórumok, hirdetőtáblák, vállalati újságok, hírlevelek, vállalati honlap
4.      Egyéb eszközök: olyan arculati eszközök, amelyek befelé és kifelé egyaránt hatnak.

·        Külső PR: Általános célja, hogy kedvező képet alakítson ki a cégről és a termékeit, szolgáltatásait piacképesebbé tegye.
Eszköztára:
1.      közterületi eszközök: hirdetőtábla, hirdetőoszlop, plakát, fényreklám, vásárok, kiállítások, sajtó, rádió, televízió, videók

Kiállítások:
·        Utazás Kiállítás (március)
·        Westend Főszezon Kiállítás (szeptember)
·        Business Travel Show (október)
·        ITB Berlin
·        BIT Milánó
·        WTM London
·        MITT Moszkva
·        FITUR Madrid
·        EIBTM Barcelona
·        IMEX Frankfurt
·        Confex London
·        Ferien Bécs
Évente rendezik meg ezeket a kiállításokat.
      Jelentőségük: Egy helyen lehet sok információt begyűjteni. Szakma találkozik a szakmával, ill. a leendő vevőkkel.

Kiadványok:
·        Turizmus Trend
·        Turizmus Panoráma
·        TTG
·        Turizmus Online
·        Turizmus.com
·        Esemenymenedzser.hu
·        GSZT (gasztronómiai)
·        Vendég & Hotel (vendéglátás, szálloda)
Havonta jelennek meg ezek a kiadványok.
Jelentőségük: Szakmai kiadványok. Nem a fogyasztóknak szólnak. Szakmai hírekről, újdonságokról értesülhetünk. Statisztikákat közölnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése